Regnig uteritt

När jag gick upp imorse så var det nästan alldeles svart på himlen och man hörde lite åska också på avstånd.
Jag gick in i stallet och gav hästarna hö, vatten och skötte om de lite. Jag märkte ganska snabbt på Starblood att han ville ut och springa lite. Jag funderade en liten stund men började sedan ta på honom sadel och träns och jag tog även på mig en varm tjocktröja.
 
Därefter gick vi ut och började skritta lite utanför Vingården. Det tog inte trettio sekunder innan det började komma små droppar av regn, men Starblood verkade inte bry sig så mycket så vi fortsatte ner mot fältet, väl på väg dit kom värrldens skur! Men som sagt så märkte han det knappt ♥
 
 
Därefter började vi trava vid Everwind fälten, när vi kom ut på gräset var det första han gjorde var att halka lite på det hala gräset, han blev dock inte rädd och fortsatte som ingenting och jag kände på honom att han inte ville något mer än att bara få ta vara på hela fältet och bara springa fritt en liten stund. Jag var först rädd att han skulle halka då men jag hade inte så mycket att välja på och bestämde mig för att snart fatta galopp!
 
 
När jag sedan fattade galopp kändes det att han sprack av energi. Han började springa som aldrig för och jag kände riktigt det kalla regnnet piska mot ansiktet. 
Det märktes på honom att det här var något han verkligen behövde och man märkte starkt att han njöt av det. Det var kanske ingen särskillt torr uteritt, men den var faktiskt underbar! Han var så glad, och det gjorde mig glad♥
 
 
Efter en lång ridtur i regnet kände jag att han var dyngsur och började styra hem då jag inte ville att min lille kille skulle bli förkyld♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback