Transport träning med Moon

Efter een ganska lång dag i stallet bland hästarna så tog jag med Moon ut till Transporten för att träna honom lite på att känna sig så trygg som möjligt i den.
 
När vi först gick mot transporten började han känna att något var på gång så han började backa ganska snabbt, jag fick dra lite i grimskaftet och säga till honom ett par gånger innan han inte orkade "säga emot" längre.
Vi började sedan att gå in i transporten, han inledde dagens övning med att stegra i transporten och sedan springa iväg en liten bit. En av baronessans personal fick dock tag i honom och gav honom till mig igen. Vi fortsatte och efter en liten stund fick jag in honom i transporten, men det var absolut inte utan motstånd!
Jag berömde honom därefter med lite godis och lite "klappar på halsen". När han sedan hade varit duktig och stått där i en stund tog jag ut honom igen och vi upprepade försöken vi haft för några minuter sedan.
Det gick mycket, mycket bättre och han har redan börjat lugna sig lite men är långt ifrån trygg i transporten!
 
 
 
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback