Uteritt i Moorland

Tog med Moon till Moorland för att rida lite där. Var så länge sedan vi var där och oavsett hur mycket Moorland kommer förändras i de framtida uppdateringarna så kommer det att vara en av de viktigaste platseran för mig.
Hur som helst så körde jag honom till Moorland för att han också ska börja träna på att åka transport. Han har inte gjort det mycket då jag väljer att rida honom i stället för  att köra och han har därför inte haft någon större tillgång till att åka transport vilket har ressulterat att han nu är lite ovan.
 
Men först så ville han inte riktigt gå in i transporten, han tyckte det var lite otäckt med det "ihoptryckta" utrymmet, men han är en modig kille och det tog inte lång tid innan han stod där.
 
 
 
 Jag sadlade och tränsade honom först, sedan började vi med att rida runt i Moorland, han är inte så förtjust i byn så jag lät honom skritta runt lite för att upptäcka allt i sin tackt och nosa lite på allt och lite till.
 
 
 
Vi började sedan att trava lite lätt mot cavalettin när han hade vant sig lite. Han fick sedan även bekanta sig med bomarna innan vi satte igång att rida över dom. Vi red en liten stund innan jag kände att det räckte för idag.
Jag tog honom därefter mot grindarna, han gillade inte riktitg deras utseende och tog ett litet snabbt skutt förbi de, jag höll mig kvar och snart var vi ute och han var den gamla, pigga Moon igen!
 
 
 
 
 
Jag började sedan sakta ta in lite arbets galopp på ridvägarna mot Nilmers Högland.
När vi väl var där uppe stannade jag honom och klappade honom lite på halsen, sedan tog jag med honom i trav mot det öppna fältet vid cirkusen.
 
 
 
 
 
 
Väl där kom vi upp i galopp och jag lät honom springa av sig lite. Han verkade väldigt pigg och glad och vi var där en väldigt lång stund innan jag själv kände att han började bli lite trött.
 
 
 
 
Sedan tog jag med honom i skritt till Moorland igen där jag lastade in honom i Transporten igen och vi kunde åka hem, han hade lärt känna transporten och Moorland lite bättre men han var långt ifrån orädd och behöver tränas mer i framtiden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback