100 frågor och svar om mig

 
 
Tyckte det kunde vara lite kul att lägga upp en sådan här lista. Både för att det är lite som en kul grej men också så att ni kan lära känna mig lite bättre kanske ;)
Jag kommer skriva svaren kring mitt IRL liv(om ni förstår vad jag menar?). Sååå, let's goooo!
 
 

1. Vilken svordom använder du mest? Fan, säger det ganska ofta faktiskt.. tyärr!

2. Äger du en iPod? En riktigt gammal och tråkig en, men det är en iPod.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Jaa du, helt ärligt andvänder jag inte min!

4. Hur många skor äger du? Många! De flesta är gamla, men de jag använder är cirka 3.

5. Använder du flip-floppar? På sommaren.

6. Var köper du dina matvaror ifrån? Willys

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Såklart!

8. Vilken var den senaste filmen du såg? Dumma Mig 2 hahah :3

9. Någon som alltid får mig att skratta? Jag är en väldigt skrattig persson av mig så det är rätt många, men bla. Soffe, Majs, Liv och Almida(en i vår klass)

10. Var sitter du just nu? Har en dålig vana att sitta i soffan när jag är vid datorn, så där är jag nu! 

11. Har någon någonsin kallat dig lat? Absolut! Men mest min mamma hahah

12.Spelar du online spel? Och i så fall, vilket? Star Stable såklart, ibland Minecraft, fast det är inte så ofta. 

13. Hur gammal är du? Född 02, räkna ut det om ni kan hahah ;)

14. Vilken är världens bästa artist just nu? JUSTIN BIEBER!

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Ja faktiskt, fast det är privat ju heheh ;)

16. När var det senast någon stötte på dig? Typ två veckor sedan, venne hahah

17. Vad åt du till middag senast? Pizza, that's just how we do it u know ;)

18. Vad får dig att skratta? Jag är en person som kan skratta så mycket att jag blir jobbig. När jag är på humör kan jag skratta åt ordet "vitlök", så jaa, om jag har en bra dag kan allt få mig att skratta!

19. Kan du vissla? Japp

20. Vem var den senaste som ringde dig? Min mamma! Dun dun dun duuuun!

21. Vem är överst på din kik-lista, vad är det senaste ni skrivit? En grupp med några i klassen, det senaste är jag och en kille som säger "Heej" til varandra.. Trevligt, trevligt. 

22. Vad irriterar dig mest? När tv:n inte är på och jag inte når fjärkontrollen... #lat...

23. Har du syskon? Yupp, två små-systrar på sju år..

24. Tittade du på tecknat när du var liten? Vem gjorde inte det?

25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? Kanske 15-20 minuter med bil. 

26. Vad har du på dig idag? Ljusblå jeans, svart linne(har haft hoodie på mig innan men det blev lite varmt hahah)

27. Favorit högtid? Midsommar♥

28. Vilken film kan du alla replikerna till? Hahah ojojoj, nu avslöjas det! När jag var mindre var jag besatt av filmen "Mamma Mia". Jag tittade på den om och om igen tills mamma inte orkade titta på den med mig längre och jag visste inte hur man startade dvd:n. Och jag kan än idag alla replikerna, detta är ju skamligt!

29. Vilken telefon har du? Samsung Galaxy S2 :3

30. När flög du senast? I sommras i Juni, på väg hem från Holland, Amsterdam. 

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 7, vad är detta för fråga hahah..!?

32. Vilken hårfärg har du? Jag är naturligt blond. 

33. Pratar du några andra språk? Jag kan prata Engelska ganska flytande. 

34. Diskar du din egen disk? Vi har diskmaskin

35. Vad är klockan när du skriver detta? 20:49, just nuuuu

36. Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop ;)

37. Vem kramade du senast? Min mamma tror jag ^-^

38. Vad gör du just nu förutom skriver detta? Jag skriver med en i klassen 

39. Vilket datum fyller du år? 25 Feb, två dagar efter att bloggen gör det!

40. Gillar du klassen du går i? Såklart! ♥

41. Vilken låt lyssnade du senast på? Work B**ch - Britney Spears, ni borde faktiskt ta och lyssna på den! Så sjukt bra!

42. Var redigerar du dina bilder? Gimp

43. Vem är din klassföreståndare? Carina heter hon, riktigt snäll!

44. Använder du skype? Jaa

45. Vad har du för väder? Just nu är det kolmörkt ute så kan inte se, men verkar vara rätt stilla och kallt. 

46. Har du en blogg? Vad ser det ut som?

47. Vilket är ditt favoritämne i skolan? Eh oj.. Kanske Svenska hahah

48. Gillar du att flyga? Korta turer ja, långa turer nej. 

49. Har du Instagram? Jaa

50. När sov du senast på golvet? Alltså, jag föredrar min säng faktiskt...

51. Vinter eller Sommar? Sommar, no matter what. 

52. Vad har du för klädstil? Jag har en väldigt bred klädstil men jag gillar färger och accesoarer. 

53. Vilken är din mammas hemstad? Tomelilla tror jag..?

54. Din pappas hemstad? Ystad

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Det beror på hur länge jag måste fungera. 

56. Är du nattmännsika? Nej, men morgonmännsika!

57. Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Alltså jag blir tillsagd mycket men hamnar aldrig i trubbel. 

58. Vilken är din favoritfrukt? Eh, clementin?

59. Äger du en digitalkamera? Jag lånar en från min morfar. 

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 12

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Jaa!

62. Tror du på liv på andra planeter? Inte nära oss, men det kan inte bara vara vi i universum!

63 . Vilken färg gillar du bäst? Blå, rosa och grön

64. Tror du på Jesus? Både och. 

65. Vad var det senaste du åt? Pizza, moahahahah

66. Bästa TV-show? "The Big Bang Theory" helt klart!

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Det var en bra fråga. 

68. Vad längtar du till? Sommaren!

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jag pratar inte med mig själv eller något, jag bara samlar mod..?

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nej fy fan! Usch!

71. Har du varit inblandad i en trafikolycka? Nej, men jag vet inte vad som händer i framtiden ju...

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Inte vad jag vet

73. Tycker du om att krama folk? Hahaha jaa, men inte främmande!!

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Jaa, mycket! 

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Gråter lätt för dramatiska filmer. men värst är jag när jag ser "Titanic". Störtgråter då!

76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Nej inte vad jag vet

77. Vad är du allergisk mot? Timotej och limmet på vissa plåster. 

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Min mamma är vegetarian så vi äter vädligt lite kött i familjen. 

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Inte en blekaste... 

80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? På helgen? Drar med mig täcke och mobilen ner för att där nere sätta mig och titta på tv eller sitta vid datorn, är oftast ensam där. Så mysigt! 

81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? Har många fina!

82. Vad får dig att gråta? Sorliga filmer

83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Munnen :P

84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Mina ben..

85. Vem är din knasigaste vän och varför? Almida i min klass igen hahahah, kan skratta så jag dör med henne. Och så Maja, har så sjukt kul med henne! 

86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Vad? Gått mot rött!! Hahhahah skoja bara, nejmen jag har säkert varit olaglig någon gång.

87. Vilken musikkonsert var du på senast? Så många år sedan så jag minns inte o.o

88. Vad har du för färg på tandborsten? Gul

89. Har du varit med på tv någon gång? Jaa, när min pappa var med i tallang så satt jag i hans loge och då kom jag med på tv lite. Dock hade jag en så fruktansvärt ful mössa då så jag nästan ångrar det...

90. Har du levande blommor hemma? blommor nej men krukväxter ja

91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Oj.. Det kan jag inte svara på.

92. Har du körkort? Nej

93. Har du en bästis? Maja♥

94. Hur ser dina sängkläder ut? Just nu? Rosa hästmönstratt. 

95. Vad får dig att koppla av? Sitta i soffan med mobilen, tv:n på och en filt kring mig. 

96. När skrattade du hjärtligt senast? Jag skrattar ihjälp mig varje dag heheh

97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Det är inte lönt för mig att tänka på än, men jaa, yolo hahah

98. Vilken var din bästa ålder? Den jag är i nu är rätt bra tycker jag ;)

99. Berätta om någonting du ångrar. Vet faktiskt inte o.o

100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu? Att få ha sommar igen och sitta på min morfars altan med han och hans fru, familjen och några andra nära och kära. Dricka saft och äta något gott och se solen gå ner samtidigt prata om allt från himmel till jord(upplevde detta i sommras, var riktigt mysigt!).

 

 

Hoppas ni orkade läsa allt nu, blev kanske lite mycket med 100 saker, men hoppas som sagt ni orkade läsa i alla fall :)

 

 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback