Ridpass med Emil

Än så länge har jag inte haft något längre ridpass med Emil då jag först och främst har känt att jag ville lära känna honom bättre innan jag gjorde något i den stilen. Men idag kände jag att det var dags att rida på honom under en längre tid och skrittade därför ner till ridhuset lite med honom. 
Han var väldigt nyfiken på allt nytt som fanns runtomkring honom. Han blev dock lite skrämd när en fågel helt plötsligt flög ner från ett träd och han drog sig undan, men annars var det bara nyfikenheten som fick honom att bli lite extra pigg.
Väl nere vid ridhuset började han känna sig som hemma igen då han som sagt varit en ridskolehäst och kände väl igen sig i miljön. Han blev därför riktigt lugn och jag började passet med lite skritt.
 
Jag tog därefter ut honom i trav. Han var lite stel i början men det blev bättre efter bara fem minuter. 
Det märktes på honom att han gillade att röra på sig lite efter en hel dag i stallet och han var därför lite sprallig.
 
Vi gjorde sedan lite folter på mittpunkten av båda sidorna i ungefär tre varv.
 
Vi körde sedan kort galopp i några varv tills det att jag kände att det räckte. Jag saktade ner honom och vi skrittade sedan hem igen♥
 
 
 
 
 
 
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback