Snöig ridtur

 
Jag skulle ta med Moon ut på en långritt mot Firegrove och tillbaka. När vi precis kommit över bron vid Nilmers Högland började det snöa. Jag saktade in honom lite då jag inte visste hur han reagerar vid snö. Jag köpte honom först någon gång i April och har då inte varit med honom under snöfall i år. Han reagerade inte mycket men efter bara fem minuter började det snöa kraftigt. Då blev han väldigt pigg. Han började nästan galoppera men jag behöll honom i trav.
 
 
Han verkade älska snön och jag kände att han behövde springa av sig lite. Så vi red tillsammans ner, långsamt, till Everwind fälten där han fick galoppera lite. Snön piskade mitt ansikte och mitt hår blev helt vit-prickigt. Men Moon var i alla fall lycklig och det märktes på långa håll att han njöt av snön♥






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback